JVIS (JACKSON VOCATIONAL INTEREST SURVEY)

Chestionarul de Interese Vocationale Jackson, a fost creat pentru a oferi un instrument eficient de masurare a intereselor vocationale, fiind o tehnica utila in consilierea vocationala si in luarea deciziilor vocationale. Este foarte folosit in diferite medii ce includ scolii si colegii, centre universitare de consiliere, agentii si oficii de ocupare a fortei de munca, inclusiv cele de afaceri si industrie, centre de reabilitare vocationala si de consiliere.
JVIS a fost construit avand in vedere urmatoarele zone de utilitate:

– pentru persoanele care se afla in cursul procesului de decizie a unei directii de studiu si de cariera.
– pentru elevii de liceu si pentru studentii care se afla in procesul formularii planurilor vocationale si educationale si care, inainte de a lua o decizie, ar putea gasi folositoare informatia cu privire la interesele lor.
– pentru orientare catre diverse programe universitare.
– in licee si facultati, in cadrul cursurilor profesionale dedicate ocupatiilor si alegerii ocupationale.
– pentru persoanele care au terminat scoala, dar care cauta consiliere vocationala si profesionala in vederea angajarii, cu scopul de a-i ajuta sa ia o decizie in legatura cu schimbarea ocupatiei sau de a-i ajuta in identificarea intereselor care ar putea corespunde unui anumit set de meserii.
– pentru studiul intereselor vocationale, in zona psihologiei scolare, a psihologiei muncii si a psihologiei industriale.
– pentru aspecte legate de dinamica de personal in organizatii, cum ar fi studii de clasificare a angajatilor, sau recrutarea si selectia angajatilor.

AMI (ACHIEVEMENT MOTIVATION INVENTORY) 

Inventarul de Motivaţie al Performanţei, este un test ce permite nu numai diagnoza acelor componente clasice ale motivatiei, precumsperanta de succes si frica de insucces, ci intelege motivatia performantei ca pe o orientare larga a actiunii, ca directionare a unei mari parti a personalitatii spre tematica performantei. Raportul contine 17 dimensiuni ale motivatiei performantei in profesie, acestea fiind foarte utile in domenii ca:
– selectia personalului,
– dezvoltatea personalului,
– consilierea scolara,universitara si profesionala,
– cercetarea psihologica diferentiala si cercetarea aplicativa,
– psihologia sportiva.