LSI (Learning Style Inventory)

       Este un instrument structurat, de 69 de itemi, care a fost construit pentru a masura preferintele, temperamentul, si stilurile de invatare ale elevilor. Se adreseaza copiilor si adolescentilor si ajuta la identificarea modalitatilor prin care elevii prefera sa obtina indrumare, sa adune si sa incorporeze informatii, sa ia decizii si sa isi orienteze in general viata. LSI masoara preferintele elevilor pentru urmatoarele stiluri; Extravert, Introvert, Practic, Imaginativ, Rational, Sentimental, Organizat si Flexibil. Datele obtinute prin utilizarea LSI ajuta elevii, profesorii, familia lor sa inteleaga aceste preferinte si astfel sa creeze mediul, ambianta care sa permita elevilor sa actioneze fara efort si eficient. LSI are mai multe utilizari:
– stabilirea stilurilor de invatare.
– explorarea interesului prevocational.
– promovarea dezvoltarii vocationale.
– ajustarea posibilelor puncte slabe.
– intarirea dezvoltarii personale si sociale.
– identificarea talentelor.
Informatiile despre stilul de invatare si temperamentul elevilor pot fi utilizate in scoli si pentru identificarea elevilor cu nevoi si interese speciale. Astfel pot fi identificati elevii care se recomanda a fi inclusi in programe pentru elevii creativi sau super dotati, sau elevii care ar putea beneficia de programe educationale alternative, care i-ar ajuta si motiva sa nu renunte la scoala.

STAI (Inventarul starilor / trasaturilor de anxietate)

       A fost si este folosit intensiv in studiu si practica clinica. Inventarul contine scale separate pentru masurarea anxietatii ca stare si ca trasatura.
Scala S-Anxiety:
– contine 20 de enunturi care evalueaza cum se simt respondentii „chiar acum, in acest moment”.
– poate de asemenea sa fie folosita pentru a evalua cum s-au simtit in trecutul recent si chiar prognoza cum se vor simtii intr-o situatie specifica, probabila in viitor sau intr-o varietate de situatii ipotetice.
– un indicator precis al schimbarilor in anxietatea tranzitorie traita de catre clientii si pacientii unor centre de consiliere, psihoterapie si ai unor programe de modificare a comportamentului.
Scala T-Anxiety:
– contine 20 de enunturi care evalueaza cum se simt respondentii in general.
– a fost utilizata pentru examinarea liceenilor, studentilor si recrutilor militari pentru probleme de anxietate, cat si pentru evaluarea rezultatului imediat si de durata al psihoterapiei, consilierii, modificarii comportamentale, precum si tratamentului dependentei de droguri.
– utila pentru identificarea persoanelor cu nivel mare al anxietatii nevrotice si pentru selectia indivizilor implicati in experimente psihologice, care manifesta diferente la nivelul motivatiei si energiei.