Cum ajungem sã ne cunoastem oamenii?

Pentru a ajunge sa avem performante individuale sau de grup care sa ne multumeasca si sa ne satisfaca, pentru a ne cunoaste limitele superioare dar si inferioare, pentru a ne cunoaste puterile dar si slabiciunile care ne pot ajuta sau nu în activitatile noastre lucrative, inovative, creative sau de control, avem nevoie de cunoastere si de autocunoastere. Aceasta cunoastere si autocunoastere ia mai multe forme: de la latura profesionala la cea sociala si pâna la cea individuala.
Cum putem sa facem acest lucru, dar nu într-o maniera empirica si chiar birocratica de cele mai multe ori? Multi angajatori se limiteaza la prevederile Legii 319/2006 care stipuleaza modul în care se face examinarea medicala si cea psihologica în vederea angajarii, autorizarii profesionale sau pentru avizarea periodica. De multe ori angajatorul este multumit cu fisa de aptitudini care este documentul final eliberat si semnat de catre medicul de medicina muncii, document obligatoriu pentru angajarea oricarui salariat, sau pentru autorizarea personalului în diferite profesii conform normelor legale.

Continuă lectura „Cum ajungem sã ne cunoastem oamenii?”

DEPRESIA POSTPARTUM ŞI MECANISMELE DE COPING LA MAMELE PRIMIPARE VS. MAMELE MULTIPARE

DEPRESIA POSTPARTUM ŞI MECANISMELE DE COPING LA MAMELE PRIMIPARE VS. MAMELE MULTIPARE

 Dr. psiholog GHERASIM CĂTĂLIN MARIUS

 REZUMAT

În ultimii ani, numărul românilor care suferă de depresii aproape s-a dublat faţă de 1989 în timp ce numărul sinuciderilor în Uniunea Europeană se ridică la 10 la o sută de mii de locuitori, în ţările Europei Centrale la 17 la o sută de mii de locuitori, România – 12 la o sută de mii de locuitori, iar în ţările fostei Uniuni Sovietice – 29 la o sută de mii de locuitori. Date raportate în dinamica, incepând cu 1994 şi până în 2008 arată existenţa unei creşteri a tulburarii depresive. Incidenţa maximă înregistrată pentru depresie este la grupele de vârste 35-44 de ani.

Continuă lectura „DEPRESIA POSTPARTUM ŞI MECANISMELE DE COPING LA MAMELE PRIMIPARE VS. MAMELE MULTIPARE”

AXIS ELITE –PROGRAM EUROPEAN DE EXCELENȚĂ ÎN CONSILIEREA VOCAŢIONALĂ

CONSILIEREA VOCAŢIONALĂ PREZENT ȘI VIITOR

AXIS ELITE –PROGRAM EUROPEAN DE EXCELENȚĂ ÎN CONSILIEREA VOCAŢIONALĂ

psiholog principal dr. GHERASIM CĂTĂLIN MARIUS

 

GHERASIM CĂTĂLIN MARIUS CABINET INDIVIDUAL DE PSIHOLOGIE

 

Rezumat

Consilierea şi orientarea vocaţională  a ajuns să-și pună amprenta pe viitorul multor copii, adolescenți, tineri dar și adulți. Modul profesionist, și tehnicile practice utilizate urmăreşte să contribuie la descoperirea de sine  şi să faciliteze opţiunea către un tip de educaţie adecvat propriilor abilităţi şi interese. Vocația reprezintă ansamblul înclinaţiilor, aptitudinilor, intereselor, atitudinilor structurate în jurul unui nucleu comun de preocupări de natură profesională.

Continuă lectura „AXIS ELITE –PROGRAM EUROPEAN DE EXCELENȚĂ ÎN CONSILIEREA VOCAŢIONALĂ”

PROBLEMATICA STRESULUI LA NIVELUL ORGANIZAŢIILOR

CONFERINŢA INTERNAŢIONALĂ AFASES 2012 BRAŞOV

WORKSHOP

PROBLEMATICA STRESULUI LA NIVELUL ORGANIZAŢIILOR

GHERASIM CĂTĂLIN MARIUS

Psiholog principal

COLEGIUL PSIHOLOGILOR DIN ROMÂNIA

CABINET INDIVIDUAL DE PSIHOLOGIE

CUPRINS

  1. INTRODUCERE………………………………………………………………………………………………pg.   3
  2. DELIMITĂRI CONCEPTUALE………………………………………………………………………..pg.   2
  3. VULNERABILITATEA LA STRES…………………………………………………………………..pg.   6
  1. ANEXA Nr. 1 PROFILUL VULNERABILITĂȚII LA STRES

– FACTORII DE STRES……………………………………………………………………………………..pg.  7

  1. ANEXA Nr.2 – STRESUL MANIFEST………………………………………………………………..pg. 9
  2. ANEXA Nr.3 – STRESUL FIZIOLOGIC, EMOȚIONAL, SOCIAL………………………..pg. 10
  3. FIȘA DE RĂSPUNS PTR. PROFILUL VULNERABILITĂȚII………………………………pg. 11
  4. ANEXA Nr.4 – PROFILUL SINTETIC AL VULNERABILITĂȚII………………………..pg. 14
  5. ANEXA Nr.5 – SCALA DE EVALUARE A FACTORILOR DE STRES………………..pg. 15
  6. ANEXA Nr.6 – SCALA DE EVALURE A STRESULUI (CUNGI)……………………….pg. 16

11.ANEXA Nr. 7 – CHESTIONAR DE STRES (HOLMES ȘI RAHE)……………………….pg. 17

12.ANEXA Nr. 8 – TESTUL DE ANXIETATE NR.1 (Magnusson și Endler)………………pg. 19

13.FIȘA DE RĂSPUNS CHESTIONAR DE ANXIETATE FORMA I……………………….pg. 20

14.FIȘA DE RĂSPUNS CHESTIONAR DE ANXIETATE FORMA II………………………pg.21

15.ANEXA Nr.9 – CHESTIONAR DE ANXIETATE NR.2 – TAYLOR (MAS)…………pg. 22

16.FIȘA DE RĂSPUNS MAS………………………………………………………………………………..pg. 23

17.ANEXA Nr.10- SCALA DE DEPRESIE ZUNG………………………………………………….pg. 25

18.ANEXA Nr.11 – CHESTIONARUL KARASEK…………………………………………………pg. 26

  1. MUNCA DVS. ESTE STRESANTĂ?- CHESTIONAR STRES……………………………pg. 32

20.ANEXA Nr. 12- CHESTIONARUL DE STRES SIEGRIST………………………………….pg. 34

21.ANEXA Nr. 13- FACTORII REZISTENȚEI LA STRES………………………………………pg. 37

22.ANEXA Nr. 14. – SIMPTOMELE STRESULUI PSIHIC……………………………………..pg. 38

  1. ANEXA Nr.15 – CHESTIONAR DETERMINARE TIPULUI A………………………….pg. 39
  2. ANEXA Nr.16 – MARKERII STRESULUI PSIHIC……………………………………………pg. 40
  3. ANEXA Nr.17 – MANIFESTĂRI DE COMPORTAMENT…………………………………pg. 41
  4. ANEXA Nr.18 – SURSE DE STRES ÎN MUNCĂ………………………………………………pg.42
  5. ANEXA Nr.19- CHESTIONAR DE EVALUARE SINDROM BURNOUT…………..pg. 43
  6. MODALITĂȚI DE CONTRACARARE A STRESULUI…………………………………….pg. 46
  7. PSIHOTERAPIA ORGANIZAȚIONALĂ…………………………………………………………pg. 48
  8. DACĂ AȘ LUCRA CU MINE………………………………………………………………………….pg. 51
  9. BIBLIOGRAFIE……………………………………………………………………………………………..pg. 55

Continuă lectura „PROBLEMATICA STRESULUI LA NIVELUL ORGANIZAŢIILOR”

SIMPOZION MARIAN BEJAT

SIMPOZION MARIAN BEJAT

SESIUNEA DE COMUNICĂRI ŞTIINŢIFICE

–   TÂRGU JIU SEPTEMBRIE  2007  –

OPTIMIZAREA ŞI CORELAREA ACTULUI DE EVALUARE PSIHOLOGICĂ CU CEL DE SELECŢIE, FORMARE, CONSILIERE PSIHOLOGICĂ

ŞI EDUCAŢIE PERMANENTĂ ÎN TRANSPORTURILE RUTIERE

                                                                                psih.drd. Gherasim Cătălin Marius

 

           Transportul este o verigă foarte importantă în economia oricărei ţări, devenind şi un factor de influenţare a activităţilor umane, prin optimizarea şi accelerarea schimburilor de mărfuri şi persoane. În ziua de azi, datorită creşterii vitezelor de transport şi înnoirii parcului auto cu autovehicule performante se ajunge la o comprimare a timpului şi distanţelor în desfăşurarea activităţilor de transport. Niciodată acestă infrastructură nu a fost mai aglomerată, niciodată numărul victimelor accidentelor rutiere nu a fost mai mare ca în ultimii ani.

Continuă lectura „SIMPOZION MARIAN BEJAT”